Nieuwe website voor golftoerisme in en naar Nederland

0
Nieuwe website voor golftoerisme in en naar Nederland

Op dinsdag 17 juli 2018 wordt de website www.PlayGolfinHolland.nl gelanceerd; een online platform en loket voor golftoeristen. Met deze nieuwe website wordt het aanbod aan golfbanen gebundeld en ontsloten voor golftoeristen vanuit binnen- en buitenland.

Play Golf in Holland
De Nederlandse golfbanen beschikken over kwalitatief goede banen en hebben op het gebied van gastronomie en gastvrijheid veel te bieden. Het online platform biedt de mogelijkheid voor golftoeristen om in Nederland hun golfronde rechtstreeks te boeken bij de banen. Dat kan via een greenfee (Play) of via een arrangement met overnachting (Play & Stay). Van de verschillende golfbanen die zich verspreid in Nederland bevinden, is er op de website ook toeristische informatie beschikbaar.

De NVG
De Nederlandse Vereniging van Golfaccommodaties is mede initiatiefnemer van PlayGolfinHolland.nl , NVG directeur Lodewijk Klootwijk toont zich verheugt met deze nieuwe mogelijkheid. ‘Het mooie van dit platform is dat dit een platform is van de banen. Golfers hebben behoefte aan rechtstreeks contact met de baan waar ze willen spelen. De banen willen dat andersom ook. Banen en clubs die geloven in golftoerisme raad ik aan om aan te sluiten, want dit initiatief is mede van de banen zelf’.

Nederlands golftoerisme
In samenwerking met de NHTV heeft de NVG een aantal onderzoeken geïnitieerd naar de potentie van inkomend golftoerisme vanuit Duitsland, België, Verenigd Koninkrijk, Ierland en Scandinavië. Deze marktonderzoeken tonen aan dat er veel interesse is om te golfen in Nederland, maar dat goede praktische informatie voor golftoeristen lastig te vinden was. Vandaar het initiatief voor de website PlayGolfinHolland.nl, waar op overzichtelijke wijze de aangesloten golfbanen zich presenteren.

Herman Lier, NHTV hogeschooldocent en betrokken bij de oprichting van Play Golf in Holland; ‘Wanneer we kijken naar het economisch rendement dan zien we dat de totale economische waarde van toerisme en recreatie voor Nederland in 2016 76 miljard euro was, waarvan zo’n 21 miljard euro voor rekening kwam van het inkomend toerisme. Een succesvolle impuls van het golftoerisme is nationaal interessant omdat golftoeristen meer uitgeven dan de gemiddelde toerist’.

Op dit moment hebben zich meer dan dertig golfbanen aangemeld om deel te nemen aan het platform. De samenwerkende golfbanen bieden hiermee al een sterke meerwaarde richting de golftoerist, deze wordt groter naarmate er meer banen zich gaan aansluiten.

Sinds juli is de Nederlandse website online, later dit jaar volgen de Duitstalige en Engelstalige versies.


Play Golf in Holland is een gezamenlijk initiatief van Wolf Consultancy website en marketing beheer, Herman Lier hogeschooldocent marketing bij de NHTV en de Nederlandse Vereniging van Golfaccommodaties met als missie; Op eenvoudige wijze de toeristische golfer (uit buiten- en binnenland) optimaal en rechtstreeks gebruik laten maken van Nederlandse golfbanen door een aantrekkelijk en dynamisch platform te creëren vanuit de aanbodzijde van golf.