[rev_slider 2]

Nationaal Golf Congres & Beurs

Nationaal Golf Congres & Beurs 2014
"A TRIBE CALLED GOLF", de kracht van de connectie

Op dinsdag 11 februari 2014 heeft de 19e editie van het Nationaal Golf Congres en Beurs plaatsgevonden in DeFabrique te Utrecht. 

Met meer registraties dan de voorgaande editie,  boeiende presentaties en een inspirerende locatie is de '2014-editie' van het evenement meer dan geslaagd.

Wij hopen u allen veel inspiratie heeft opgedaan met het thema "A TRIBE CALLED GOLF", dat er nieuwe ideeën zijn ontstaan, relaties zijn aangehaald en nieuwe tribes zijn ontstaan. 

Wij hopen dat u een inspirerende dag heeft gehad en dat wij u volgend jaar weer mogen verwelkomen tijdens de 20e editie van het Nationaal Golf Congres & Beurs.

 



  • + -

    2014 Thema

    Het thema van de "2014-editie" van het Nationaal Golf Congres & Beurs was "A TRIBE CALLED GOLF" --> de kracht van de connectie
    "A tribe is a group of people connected to one another. A group needs only two things to be a tribe: a shared interest and a way to communicate."
    - Seth Godin, Tribes: We Need You to Lead Us Retentie van, met name, nieuwe golfers is bij diverse internationale bijeenkomsten genoemd als het nr. 1 probleem van de golfbranche. Nieuwe golfers kopen nauwelijks lidmaatschappen en spelen ook bijna geen greenfeerondes. In feite verlaten de nieuwkomers golf als eersten.
    Berend Rubingh maakte ons vorig jaar duidelijk dat mensen mensen binden. Op zoek naar manieren om nieuwe en bestaande spelers beter te binden gaat het Nationale Golf Congres dit jaar over "A Tribe called Golf".
    Binnen alle geledingen van de maatschappij bestaat de behoefte om ergens te bij horen. In de golfsport is dat niet anders. Was het voorheen vanzelfsprekend dat de golfer onderdeel werd van de hechte kern van de golfgemeenschap, tegenwoordig lijkt dat anders.
    Zijn de mensen veranderd of slagen wij als branche er niet in de nieuwkomers onderdeel te maken van de Tribe called Golf? Is de huidige generatie golfers ook op zoek naar een groep waar ze zichzelf mee wil identificeren en vol trots wil uitdragen onderdeel te zijn van een hechte groep?
    En slagen wij er als golfbranche in om dit gedeelte voldoende aandacht te geven. Of zijn 10 lessen en een kaartje voldoende om spelers te binden in golf.
    Als golfbaaneigenaar, manager en/of bestuurder(s) moet je begrijpen wat mensen zoeken in de golfsport en hier op inspelen: hen actief met elkaar verbinden; tribe denken!
    Het is lastig om in een bestaande community je weg te vinden als nieuwkomer. Vele tribes hebben hun eigen omgangsvormen, gedragsregels en kwalificaties opgesteld. Hoe zorgen wij ervoor dat nieuwe golfers daar een plaats in krijgen? Of moeten we een nieuwe tribe creeren binnen de golfgemeenschap? Maar hoe doen we dat dan en met wie?
    Tijdens het Nationaal Golf Congres & Beurs zullen een aantal zeer aansprekende personen met u het triben bespreken. Vanuit diverse invalshoeken geven zij hun visie op hoe een tribe gecreëerd kan worden, op welke wijze een tribe het beste functioneert en hoe u daar als beslisser in de branche invloed op kunt uitoefenen.
    Kom naar het congres op 11 februari 2014, verbindt uzelf aan uw branchegenoten en maak onderdeel uit van de tribe op zoek naar antwoorden.
2014 Sprekers & Presentaties

Sander Allegro

Gerard Louter

+

Mariëlle

van der Zwan

Robin Bravenboer

+

Debbie Koekkoek

Marlon Kicken

+

Lodewijk Klootwijk

+

Hugo van der Pol